تقریبا همیشه در اواخر سال تحصیلی بعد از پایان کتاب فارسی و تدریس تمامی حروف الفبا ، جمله سازی را به این صورت کا ر می کنم :چند کلمه را پای تابلو نوشته وبه دانش آموزان می گویم تا جملات مرتبط به هم، با این کلمات بنویسند وانها رابه سمت داستان نویسی هدایت کرده سپس از آنها می خواهم برای چند جمله ازاین داستان خودشان نقاشی بکشند، آنگاه با دست نوشته ها و نقاشی هایشان کتابی را طراحی ونمایشگاهی برپا کنیم.

با هم ببینیم اوّلین دست نوشته های عزیزانم

 

 


 

برای دریافت فایل کامل اینجا را کلیک کنید.

امروزه ثابت شده است که کتابخوانی نقش اساسی در فرایند یادگیری کودکان و سلامت روحی و روانی آن ها دارد. به همین سبب بخش مهمی از برنامه روزانه یک کودک از سال های خردسالی باید به کتاب خواندن اختصاص یابد. ادبیات کودکان نقش مهمی در رشد همه جانبه ذهنی کودکان دارد. خواندن شعر و ترانه های کودکانه ، قصه گویی و داستان خوانی وداستان نویسی از جمله برنامه های مهم برای کودکان دبستانی می تواند باشد. برای این فعالیت ها باید به درستی برنامه ریزی کرد.